Logo nedir? Söz manaı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde canlılık gösteren konuletmelerin umumiyetle logoları bölümü temaşa eder. Ancak ansızın okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çtuzakışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, olası olduğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısıra icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat birlikte sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgelik çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın