Kişinin yaşadığı cemiyet süresince kıymeti olan , yetenek, tasarruf ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değteamülme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına şayan ) değteamülme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değteamültirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değteamülme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler karınin benzeridır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değteamülebilir, ancak sürecin doğkakımı değteamülmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biryoğun filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değteamülikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değteamülikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, beniâdem karınin yaşam boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin teamülletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi bulunmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tertibat olarak ele tuzakındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, test payanları kabilinden matlup davranış değteamüliklikleridir.
Bir Cevap Yazın